• img1
  • img2
  • img3
  • img5
  • img4

ATS STEM

Γενικές πληροφορίες για το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα ATS STEM

Στ' τάξη: Μαθησιακός Κύκλος "Βιώσιμες κατοικίες"

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: O μαθησιακός σχεδιασμός εστιάζει στην προώθηση της ενεργειακής κατοικίας ως τη βέλτιστη εναλλακτική λύση στο θέμα της στέγασης, με απώτερο σκοπό τη διασφάλιση της αειφορίας, προωθώντας λύσεις όπως φτηνή και καθαρή ενέργεια και παράλληλα συμβάλλοντας στον περιορισμό του ζητήματος της κλιματικής αλλαγής. Μέσα από τον μαθησιακό σχεδιασμό οι μαθητές/μαθήτριες μελετούν διάφορα είδη κατοικίας, εντοπίζουν τα ενεργειακά τους χαρακτηριστικά και σχεδιάζουν το δικό τους μοντέλο ενεργειακής κατοικίας, το οποίο αξιοποιούν για την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της σχολικής τους κοινότητας στο ζήτημα αυτό. Ο μαθησιακός σχεδιασμός επικεντρώνεται στην  ανάπτυξη των δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, επίλυσης προβλήματος και συνεργασίας των  μαθητών/μαθητριών. 

Ομαδική εργασία: Eco friendly and sustainable houses (padlet.com)

 

Ε'1 τάξη: Μαθησιακός Κύκλος "Ο Τοίχος της Καλοσύνης"

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Στόχος αυτού του μαθησιακού σχεδιασμού είναι να αναπτύξει στα παιδιά δεξιότητες αναγνώρισης προβλημάτων μέσα στο περιβάλλον τους και ενεργητικής συμβολής στην οργάνωση δράσεων για βελτίωση των συνθηκών ζωής στο σχολείο και κατ’ επέκταση στην κοινότητά τους. Μέσα από την ενασχόλησή τους με τις δραστηριότητες του μαθησιακού σχεδιασμού, τα παιδιά ευαισθητοποιούνται γύρω από τα προβλήματα της υπερκατανάλωσης και της διαχείρισης των απορριμμάτων. Ακολούθως, οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν δράσεις γύρω από τα 6 R's: Rethink – Refuse – Reduce – Repair – Reuse - Recycle, καθώς και να ενημερώσουν και να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές και την οικογένειά τους. 

Ομαδική εργασία: Αρχικές ιδέες STEM 

 

Ε'2 τάξη: Μαθησιακός Κύκλος "Μία σχολική αυλή από εμάς για εμάς"

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: Στόχος αυτού του μαθησιακού σχεδιασμού είναι να καλλιεργήσει στα παιδιά δεξιότητες παρατήρησης του περιβάλλοντός τους, αναγνώρισης προβλημάτων και ελλείψεων μέσα στο περιβάλλον τους και ενεργητικής συμβολής στην οργάνωση δράσεων για βελτίωση των συνθηκών ζωής στο σχολείο και κατ’ επέκταση στην κοινότητά τους. Μέσα από την ενασχόλησή τους με τις δραστηριότητες του μαθησιακού σχεδιασμού, τα παιδιά αναγνωρίζουν τις ελλείψεις και τα προβλήματα της αυλής του σχολείου τους, ελλείψεις που επηρεάζουν την ποιότητα της ζωής τους μέσα στον σχολικό χώρο. Ακολούθως, οι μαθητές καλούνται να σχεδιάσουν τη σχολική αυλή όπως αυτοί την οραματίζονται και να προχωρήσουν σε δράσεις υλοποίησης του οράματός τους. 

Ομαδική εργασία: Αρχική διερεύνηση της σχολικής μας αυλής

Ομαδική εργασία: Ετοιμάζουμε τις ερωτήσεις της συνέντευξής μας από την κατασκευάστρια οικολογικών παιχνιδιών/κατασκευών