Μαθητές και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και Κύπρο ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο!
Το έργο έλαβε Εθνική Ετικέτα Ποιότητας eTwinning στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.
Στόχοι του έργου:
Μέσα από τη συμμετοχή τους στο έργο, οι μαθητές αναμένεται:
1. Να κατανοήσουν τις ανθρώπινες ανάγκες και να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα προάσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
2. Να επισημάνουν τα ιδιαίτερα δικαιώματα που έχουν αναγνωριστεί για τα παιδιά, να εκτιμήσουν τη σημασία της σχετικής διακήρυξης και να αναλάβουν τις υποχρεώσεις τους.
3. Να αναγνωρίσουν ότι τα δικαιώματα είναι κοινά για όλους τους λαούς της γης και όλοι θα έπρεπε να τα απολαμβάνουν εξίσου και να κατανοήσουν την αναγκαιότητα διαφύλαξής τους.
4. Να ενεργοποιηθούν να δράσουν υπέρ παιδιών που καταπιέζονται τα δικαιώματά τους, διαδίδοντας το μήνυμά τους και ευαισθητοποιώντας την ευρύτερη κοινότητα.
5. Να έρθουν σε επαφή με συμμαθητές τους από άλλα σχολεία της Ελλάδας και της Κύπρου, να συνεργαστούν και να αισθανθούν μέλη της ευρύτερης οικογένειας της Ευρώπης.
6. Να ενημερωθούν για θέματα ασφαλούς χρήσης και ορθής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
1η δράση:
Τα παιδιά όλων των εταίρων σχολείων δημιούργησαν τις δικές τους προτάσεις για το λογότυπο του έργου. Ακολούθως τα παιδιά έδωσαν την ψήφο τους στο Tricider το αγαπημένο τους λογότυπο. Μέσα από την ψηφοφορία αναδείχτηκε το λογότυπο του έργου.
2η δράση:
Τα παιδιά μελέτησαν μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, βιντεάκια και ενημερωτικό υλικό τα Δικαιώματα των Παιδιών. Επιλέγησαν δώδεκα δικαιώματα των παιδιών και για το κάθε ένα από τα δικαιώματα αυτά, κάθε τμήμα που συμμετείχε στο έργο δημιούργησε τρία παραγόμενα: ένα σχέδιο, ένα μικρό ποίημα και ένα μουσικό κομμάτι. Στη συνέχεια όλες οι εργασίες συνδυάστηκαν και από τη συνεργασία των παιδιών προέκυψε το τελικό βίντεο με το τραγούδι των παιδιών.
3η δράση:
Όλα τα τμήματα χωρίστηκαν σε συνεργαζόμενες δυάδες. Τα παιδιά των συνεργαζόμενων τμημάτων ανέλαβαν να μελετήσουν και να παρουσιάσουν τη ζωή και το έργο ενός ανθρώπου που αφιέρωσε τη ζωή του στην προώθηση και στην υπεράσπιση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Τα παιδιά ετοίμασαν παρουσιάσεις, αφίσες και παιχνίδια. Όλες οι εργασίες ανέβηκαν στην πιο κάτω διαδραστική εικόνα στο Thinglink:
4η δράση:
Τα παιδιά ερεύνησαν και ενημερώθηκαν για τη δημιουργική και ασφαλή αξιοποίηση του Διαδικτύου. Όλες οι πληροφορίες που συγκέντρωσαν αναρτήθηκαν στο πιο κάτω Padlet:
Έπειτα ετοιμάστηκε ένα διαδικτυακό παιχνίδι Kahoot με ερωτήματα που έθεσαν τα ίδια τα παιδιά για να ελέγξουν τις δικές τους γνώσεις αλλά και για να ευαισθητοποιήσουν άλλα παιδιά γύρω από τη σημασία της ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου:
5η δράση:
ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΕΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ - Σερφάρουμε ασφαλείς όλο τον χρόνο!
Τα παιδιά δημιούργησαν το δικό τους ημερολόγιο μέσω της εφαρμογής Canva, με σχετικές συμβουλές και εικονογράφηση.
https://www.canva.com/design/DAF3gQarUj0/view
6η δράση:
Τα παιδιά υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους, έχουν φωνή, έχουν γνώμη και άποψη για όσα τους αφορούν και πρέπει να την εκφράζουν ελεύθερα.
Δημιουργούμε αφίσες με λόγο και εικόνα για να περάσουμε το δικό μας μήνυμα υπεράσπισης των δικαιωμάτων των παιδιών. Αναρτούμε τις εργασίες των μαθητών, δράσεις που γίνονται με σκοπό την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών στο padlet - χώρο έκφρασης.
7η δράση:
Γινόμαστε συγγραφείς! Η έμπνευση υπάρχει παντού γύρω μας. Ο καλός συγγραφέας παρατηρεί, σκέφτεται οραματίζεται. Τα παιδιά έγραψαν συνεργατικά μια ιστορία για τα δικαιώματα των παιδιών με αφορμή έναν γνωστό πίνακα ζωγραφικής. Η ιστορία ταξίδεψε από σχολείο σε σχολείο και κάθε ομάδα έβαλε το δικό της λιθαράκι μέχρι να ολοκληρωθεί. Στη συνέχεια η ιστορία μετατράπηκε σε ένα ψηφιακό βιβλίο, για να την απολαμβάνουν μικροί και μεγάλοι.
Πώς το πετύχαμε αυτό; Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Carl Larsson (1894) "Christmas Morning" με προσοχή. Είδαμε τι κάνουν τα παιδιά και ποια δικαιώματα υποστηρίζουν τη χαρά τους. Γράψαμε την τελευταία σελίδα συνεχίζοντας την ιστορία από τα προηγούμενα σχολεία, αναφερόμενοι σε ένα από αυτά τα δικαιώματα.
Το αποτέλεσμα μπορείτε να το δείτε εδώ!